Cloudtelefonie: blijft het de buzz in 2024?

27 november 2023 Tech 2 min
Cloudtelefonie: blijft het de buzz in 2024?
Photo by Quino Al on Unsplash

In 2023 heeft cloudcommunicatie zich ontpopt als een onontbeerlijk instrument voor bedrijven die streven naar optimalisatie, wendbaarheid en betrouwbare verbindingen. De vraag die nu rijst: durf jij de sprong te wagen in 2024? In dit artikel gaan we dieper in op de pluspunten van cloudtelefonie en verkennen we de mogelijkheden voor bedrijven die vooruit willen.

Cloudtelefonie: de kunst van flexibiliteit

Bedrijven kunnen genieten van de flexibiliteit van cloudtelefonie door communicatieoplossingen op maat te maken. Werknemers kunnen vanaf elke locatie inloggen op het telefoonsysteem, waardoor zware investeringen in telefoniehardware en -software overbodig worden. Deze betaalbare en schaalbare oplossing verbetert de operationele efficiëntie aanzienlijk. Sounds good, toch?

Naadloze integratie met zakelijke softwarepakketten
Een ander voordeel van cloudtelefonie? De naadloze integratie met andere zakelijke softwarepakketten, waaronder Customer Relationship Management (CRM) systemen. Deze integratie biedt real-time toegang tot klantgegevens en -interacties, waardoor een holistische benadering van klantenservice mogelijk is. Bijna overtuigd?

Lees ook: 10 mythes over cloud computing

Veiligheid, veiligheid, veiligheid

Beveiligingsmaatregelen van cloudtelefonieproviders beschermen gevoelige informatie tegen cyberaanvallen. Dit geeft bedrijven gemoedsrust wat betreft de veiligheid van hun bedrijfsgegevens. Je kan dus gerust zijn.

Flexibel bellen zonder zware kostenlast

Cloudtelefonie resulteert in lagere telefoniekosten, aangezien de belasting op internetinfrastructuur lager is dan op traditionele telefoonlijnen. Dit zorgt ervoor dat bedrijven meer kunnen investeren in belangrijke zakelijke gebieden zoals marketing en innovatie. Je kan weer ademhalen.

Lees ook: Kmo’s in de cloud: VoIP, flexibiliteit en een lager prijskaartje

We kunnen concluderen dat cloudtelefonie een scala aan voordelen biedt, van flexibiliteit tot kostenbesparingen. Bij Mobitel en CloudPoint betekent cloudtelefonie dat je met één en dezelfde app kunt werken EN bellen. Zowel op je smartphone als op je laptop. In 2024 wordt het dus niet enkel een optie, maar een essentieel hulpmiddel voor bedrijven die voorop willen lopen als het gaat over efficiëntie en betrouwbare communicatie.

Mobitel, de voornaamste partner van Proximus in de regio Antwerpen, en CloudPoint, specialist in cloudomgevingen zijn één. Samen bevorderen Mobitel en CloudPoint de digitalisering in kmo’s en grote bedrijven. Wij willen de ICT- en telecom vereenvoudigen, zodat organisaties snel kunnen inspelen op de nieuwe manieren van werken.

Meer weten? Neem vrijblijvend contact op